Vår Social media manager i en artikel om vikten av att arbeta med det man älskar

23 oktober, 2020

Våren 2020 gick Lizet Schoultz-Ernelind distanskursen Influencer Marketing. Här berättar hon om utbildningen, att livet är för kort för att inte arbeta med det du älskar och hur det var att plugga på distans.

Hej Lizet! Vem är du och vad jobbar du med?

– Lizet Schoultz-Ernelind, en social och energisk Social Media Manager som arbetar några timmar i veckan på rekryteringsbolaget Insight Competence som är specialiserade inom media, marknad och kommunikation (tips till er som söker jobb och ni som letar nya stjärnor till ert team). Jag insåg 2018 på ett grått fastighetskontor att livet var för kort för att inte arbeta med det man älskar och slängde mig rakt ut i den digitala världen och marknadsföring inom sociala medier. Det bästa beslut jag tagit.

Vilken kurs läste du och vad var det som fick dig att söka till just denna kurs?

– Jag läste distanskursen Influencer Marketing under våren 2020. Jag har alltid haft ett brinnande intresse och en naturlig fallenhet för sociala medier och försäljning så att få lära mig allt om Influencer Marketing var för mig mitt nästa steg i min karriär och utbildning. Det typen av marknadsföring är här för att stanna!

Läs hela intervjun här

Fler nyheter

Pohl & Bergholtz- En podd om människan i förändring

Insight Competence syn på rekrytering i pandemitider

Så lyckas du med intervjun! Läs Malin Jungbecks 5 bästa tips