Lediga jobbRekrytering & bemanningKontakta oss!

Insight Competence och IAB Sverige i nytt samarbete – ska lösa den digitala krisen

Trycket efter digitala marknadsförare är högt på marknaden och bolag har svårt att hitta rätt kompetens. Därför startar Insight Competence och IAB Sverige nu ett större samarbete för att matcha kompetens och efterfrågan i jakten på morgondagens framtida digitala stjärnor.

”Vi tror att IAB Sverige kan vara en bra lösning för att säkerställa att vi skickar rätt kompetens till rätt uppdrag” säger Insights vd Maria Bergholtz.

Kurser inom digital marknadsföring erbjuds till alla konsulter i Konsultpoolen

Insight Competence har på några få år gått från nykomling till uppmärksammad och belönad aktör inom rekryteringsbranschen. Vd Maria Bergholtz blev under våren utsedd till Årets företagare i Stockholm stad av Företagarna och var finalist i tävlingen Årets bemanningsföretag 2021. Under pandemin har omsättningen ökat kraftigt för bolaget. Nu tar Insight Competence nästa steg för att vässa erbjudandet kring digital marknadsföring. Tillsammans med IAB Sverige, branschorganisationen för bolag verksamma inom digital marknadsföring, säkerställer nu Insight Competence att de konsulter som hyrs ut eller rekryteras till bolag har den absolut rätta spetskompetensen.

”Vi ser en stor möjlighet att utbilda våra konsulter genom IAB:s utbildningar men även att säkerställa att de konsulter som vi skickar ut till bolag, har fått en utbildning som går hand i hand med det uppdrag som hen ska ta sig an. Detta gör att förutsättningarna för såväl kandidat som uppdragsgivare blir bättre från start och säkerställer en snabbare onboarding” säger Maria Bergholtz, vd på Insight Competence.

Digitala utbildningar inom Tech & Data, Digital Media samt Programmatic

Insight Competence har just nu närmare 40 konsulter uthyrda till bolag som Spotify, TV4, Nent och Discovery och suget efter digital mediekompetens är stort. Detta ställer högre krav på rekryterare och gör det svårare att hitta den rätta kompetensen för kortare uppdrag på mindre än ett år. Samarbetet mellan Insight och IAB ska ses som en lösning där kandidater som saknar den sista pusselbiten för uppdraget, kan få det via utbildningar som Digital Sales – Tech & Data samt Digital Media – Buying & Planning.

”Vårt samarbete med Insight Competence visar att vi kan överbrygga kompetensbristen som fortfarande är ett hot mot branschen. Genom våra utbildningar säkerställer kandidater en grund som gör att de snabbare kommer in i de roller som företagen efterfrågar. Tillsammans med Insight Competence hjälper vi företagen att fortsätta växa. Vi är stolta över det här initiativet ifrån Insight Competence och vi hoppas på många nöjda, kandidater och kunder under kommande år” säger Kenneth Danielsson VD på IAB Sverige.

Vi på Insight Competence förstår vikten av att kontinuerligt uppdatera sina kunskaper och vill säkerställa att våra konsulter får de bästa förutsättningarna att lyckas i sina uppdrag. Tack vare vårt unika samarbete med IAB har vi glädjen att erbjuda våra konsulter möjligheten att vidareutbilda sig genom att ta del av IABs utbildningar och certifieringar. Vi erbjuder följande e-kurser:

  • Digital Sales – Tech & Data 
  • Digital Media – Buying and Planning
  • Programmatic e-learning Course 

 

Bli konsult – ladda upp ditt CV idag 

Läs mer på IAB Sverige hemsida