Maria Bergholtz i en intervju om mediebranschen i en pandemi

10 oktober, 2020

Hur har rekryteringsbranschen hanterat rådande pandemi och hur ser framtiden ut? I våras gav vår VD Maria Bergholtz sin syn på saken i en intervju med MediaMecca. Nedan hittar du hela intervjun.

Hallå där Maria Bergholtz på Insight Competence! Mediebranschen reagerar snabbt på konjunkturer och först ut brukar rekryteringsföretagen vara att pejla läget. Hur har våren sett ut för er som jobbar med just det här nischen?

– När det gäller rekrytering blev det en mer eller mindre paus på allt redan i början av mars. Ingen vågade anställa, ingen visste någonting och ingen ville prata rekrytering utan snarare avveckling.

Totalt vakuum med andra ord?
– Ja men nu har vi ett par rekryteringar igång och vi känner att det äntligen börjar röra lite på sig igen.

Hur känner du att branschen har känt och resonerat?
– Man drar lite i handbromsen och vågar inte riktigt satsa fullt ut förrän man vet var allt kommer att landa.

Ni jobbar inte bara med rekrytering utan också med uthyrning av konsulter, hur går det då?
– För oss är det vår ljusning och det som gör att vi trots allt känner oss trygga inför den närmsta framtiden. För oavsett Corona eller inte så måste någon göra jobbet. Då passar det bra att hyra in en person för ett uppdrag som man lätt sen kan avsluta om man inte längre har behov

Läs hela intervjun här

Fler nyheter

Så lyckas du med intervjun! Läs Malin Jungbecks 5 bästa tips

Vår Social media manager i en artikel om vikten av att arbeta med det man älskar

Krönika om återkoppling- varför är det så svårt?